12/9/07

Excursió del dia 4 d’agost del 2007 Maçanet-La rellera-Can baquer

L’excursió es va començar a cuinar algun dia a no se quin lloc, però hi havia dos punts molt clars, fer la rellera del bac d’un cap a l’altre i acabar amb el ja tradicional dinar a Can Baquer.

Teniem clara la sortida (El parking), l’objectiu (La rellera) i el premi el dinar.

Com sempre sol passar n’hi ha molts que van optar pel premi directament, i ben fet, la veritat es que això de quedar a les 7 del matí per caminar és de boixos.

Despres de varies converser am el meu pare, vaig treure’n l’entrellat (mes o menys ) de per on haviem de passar. Vam quedar un dia mab en Pins perquè no ens quedava clar una part molt concreta del camí. Un cop arribat al lloc, ens vam perdre i vam fer servir el “comodin de la llamada”, però tot i això no ens en vam sortir.

Al final, el meu pare, fart de sentir-me, m’hi va acompanyar, ell anava dient que era molt facil….., facil! Facil!? total que el problema era que no hi havia camí, però algú va dir allò de: “caminante no hay camino, se hace canimo con un podall”

Aquest va ser en Pere del Roquet.

Dies abans de la sortida vaig intentar endisar-me a una de les zones mes inóspites de Maçanet ( El racó del pirineu) , i mitjaçant tecnologia a l’abast de pocs, vaig arribar a contactar amb un antic guerriller, en Jordi Barris. Despres d’una vida dedicada a la muntanya, es va haver de jubilar prematurament despres de perdre una batalla amb en Domingo. Uns quants la vam presenciar i va ser molt dura.

Vaig dir-li el dia de l’excusió i li vaig arrencar un “ja et diré culKhom”

El dia 4 al matí, vam quedar al parking, erem en Tene, en Batlle, en Pins, en Roger de Valencia ( que te la dificil misió de reconquerir-la, Anims Xe) i Jo. Llavors va sortir un tio amb barba del cami de les creus, i va ser un grata sorpresa , sobretot pel seu gran camarada “En Pins”.

Bé, vam agafar els trapaus, i vam tiram amun pel camí de les Creus, allà es va discutir sobre un possible camí que va des de cingle formiguer a Creu de Pas, vam decidir provar-ho, vam passar pel Mas Olivet direcció a Cingle formiguer, i no el vam trobar, llavors vam fer el cami que sabiem, cap a la font de l’aborador o d’en prenyadones ( en Barris ens va explicar l’origen del nom, resulta que era de mal beure en aquesta font, i les dones quan ho intentaven agafaven unes postures que feien donar ganes de procrear)

Vam saltar de creu de pas cap al pont vell del camí de Tapis, vam tirar algunes fotos amb el pont (necessitaria una estassada) i amunt per alla on s’estimbaven els matxos, cap a Casacremada, alla vam passar per davant del Sabarrés i ens vam enfilar per una carretera un xic dreta cap al pla de la cabana, va costar de pujar mes que res perque això de caminar i riure és complicat, van començar a sortir les típiques anecdotes del corral (cest votre cest xienc) ( No começem a demanar coses especials…) i en barris en va afegir una al repertori, (una d’en Juanjo i la Luna) després d’aquet bon moment entre rialles i bufets vam agafar un tall del cami antic d’anar a la Gavarra, i ens vam decantar per sota de la Tosca. Passat el clot del mateix nom, s’arriba al la collada de Miaroles, un lloc ple de carreteres de desmboscar.

Allà ens vam tornar a enfilar tot serra amunt cap al pujant gros, cap al pujant petit, cap al pujant de les guilles ( allà vam esmorzar). Vam seguir cap a rocaplana un autèntic balcó d’aquet nostre petit troç de país. Allà vam seguir cap al pujant del Bac i tot seguit cap al Jesus. Enmig d’un ambient d’autèntic “Far West”, vam sentir un soroll entre les roques, eren les ganes d'en Bananes que ens havien acompanyat tot el camí.

Llavors vam deixar l’excursió de la rellera, per començar la ruta dels casals.

El casal del Jesus, va ser el primer, llavors vam saltar per darrera del puig de la Granja, i vam visitar el casal de puig sec ( Ara ho és una mica menys ja que a en Tene li va donar per pixar-hi ), després d’haver-me de sentir algun lleuger comentari sobre si calia o no veure 4 pedres una a sobre l’altre, vaig voler saltar-me el casal de Puigdemont, però llavors un espècie de síndrome d’estocolm va fer que em demanessin siusplau que els hi ensenyes. Que tot el d’abans era broma.

Pobrets, no sabien el que es feien!!!!, després de Puigdemont, va venir Can Busquet i Can baquer.... i perquè tenia gana….que si no …

Vam arribar a Can baquer, i de mica en mica va anar arribant gent.

En Bernat i en Jordi es van emportar un “desingust” en veure que no hi havia el Futbolí, però va ser fàcilment substituït per branques i pedres.

La Jael i l’Ariadna amb poca cosa en feien prou.

Després d’alguns problemes a l’hora de confeccionar la taula , aquí hi va haver seriosos entrebancs, en Bananes ( com és normal) era partidari dels bancs, d’altres érem partidaris de les cadires, va costar però vam arribar a un acord, aquí hi va ajudar molt el caràcter pacificador d’en Pins .

I una vegada tots entaulats i la taula ben parada, fotíem un goig de Deu, i es aquell moment que es defineix nomes amb una frase:

Això no es paga amb calers!!!!!!!!!!!

Robert

ray-ban sunglasses
ugg outlet
ray ban sunglasses
ugg uk,ugg outlet,ugg boots outlet
cheap nba jerseys

tiffany outlet
polo ralph lauren outlet
nike trainers
coach outlet store online clearances
oakley vault
nhl jerseys
20168.11wengdongdong

wisata budaya ha dit...

Thanks a million and please keep up the
gratifying work.

Manfaat mentimun
Makanan untuk kesehatan mata
Manfaat cengkeh

Thank you for sharing the info